Редагування Герб Мрина
Матеріал з Енциклопедія Носівщини
Увага! Ви не авторизувалися на сайті. Ваша IP-адреса буде публічно видима, якщо Ви будете вносити будь-які редагування. Якщо Ви увійдете або створите обліковий запис, редагування будуть натомість пов'язані з Вашим іменем користувача, а ще у Вас з'являться інші переваги.
Редагування може бути скасовано. Будь ласка, перевірте порівняння нижче, щоб впевнитись, що це те, що ви хочете зробити, а потім збережіть зміни, щоб закінчити скасування редагування.
Поточна версія | Ваш текст | ||
Рядок 1: | Рядок 1: | ||
[[File:Mryn new gerb.png|міні|Сучасний герб Мрина]] | [[File:Mryn new gerb.png|міні|Сучасний герб Мрина]] | ||
− | |||
− | |||
== Опис герба == | == Опис герба == | ||
Рядок 15: | Рядок 13: | ||
Елементи герба: | Елементи герба: | ||
* У верхній частині (на синьому кольорі) зображено золоту, розгорнуту в фас, книгу, над котрою сходить золоте сонце, оточене променями. Даний комплексний символ зображує прагнення до знань та розвиток освіти, якими завжди вирізнявся Мрин, свідченням чому є наявність в нашому селі відомих на всю область навчальних закладів та діяльність Павла Степановича Коробки як мецената, що саме в освіті бачив головний шлях до заможного і щасливого життя для всіх жителів Мрина; | * У верхній частині (на синьому кольорі) зображено золоту, розгорнуту в фас, книгу, над котрою сходить золоте сонце, оточене променями. Даний комплексний символ зображує прагнення до знань та розвиток освіти, якими завжди вирізнявся Мрин, свідченням чому є наявність в нашому селі відомих на всю область навчальних закладів та діяльність Павла Степановича Коробки як мецената, що саме в освіті бачив головний шлях до заможного і щасливого життя для всіх жителів Мрина; | ||
− | * Ліворуч від глядача, геральдично справа (на зеленому тлі) зображено в профіль козака верхи на білому галопуючому коні в напрямку вліво від глядача (геральдично вправо). Козак – в шароварах синього кольору, в червоному жупані, в червоних чоботях та в шапці з червоним верхом. В козака на боці шабля. Лівою рукою козак тримає повід коня, правою ж – жовте (золоте) знамено, що гордо майорить над його головою. Даний вершник символізує героїчне козацьке минуле, адже Мрин протягом майже 150 років був центром козацької | + | * Ліворуч від глядача, геральдично справа (на зеленому тлі) зображено в профіль козака верхи на білому галопуючому коні в напрямку вліво від глядача (геральдично вправо). Козак – в шароварах синього кольору, в червоному жупані, в червоних чоботях та в шапці з червоним верхом. В козака на боці шабля. Лівою рукою козак тримає повід коня, правою ж – жовте (золоте) знамено, що гордо майорить над його головою. Даний вершник символізує героїчне козацьке минуле, адже Мрин протягом майже 150 років був центром козацької сотні, яка об’єднувала 6 навколишніх сіл: Селище, Плоске, Стодоли, Гальчин, Переходівка і Комарівка. Мринська козацька сотня входила до складу: Ніжинського полку у ХVІІ ст., де брала участь у Національно-визвольній війні під проводом Богдана Хмельницького; у ХVІІІ ст. до складу Київського полку. Більшість жителів села були представниками козацького стану і зберігали за собою цей статус до початку ХХ ст. Зображення козака верхи на коні у русі символізує вірність нашого народу традиціям волелюбного козацтва, готового завжди виступити на захист своєї Вітчизни. |
* Праворуч від глядача, геральдично ліворуч, (на білому тлі) зображено вітряк коричневого кольору. За історичними джерелами млинарство було достатньо добре розвинуте на території села: на річці Остер були водяні млини, а за селом було багато вітряків. Одна з легенд навіть обґрунтовує назву села співзвучністю слів «млин» і «Мрин». Як вид господарської діяльності млинарство було нероздільно пов’язаним із землеробством, забезпечувало потреби всієї громади, було показником добробуту і заможного життя хліборобів. | * Праворуч від глядача, геральдично ліворуч, (на білому тлі) зображено вітряк коричневого кольору. За історичними джерелами млинарство було достатньо добре розвинуте на території села: на річці Остер були водяні млини, а за селом було багато вітряків. Одна з легенд навіть обґрунтовує назву села співзвучністю слів «млин» і «Мрин». Як вид господарської діяльності млинарство було нероздільно пов’язаним із землеробством, забезпечувало потреби всієї громади, було показником добробуту і заможного життя хліборобів. | ||
Рядок 26: | Рядок 24: | ||
Автор проекту герба [[Байда Мирослав Володимирович]] | Автор проекту герба [[Байда Мирослав Володимирович]] | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
== Старий герб Мрина == | == Старий герб Мрина == | ||
Рядок 54: | Рядок 46: | ||
== Чи до лиця Мрину польський герб? == | == Чи до лиця Мрину польський герб? == | ||
− | + | ||
Розбудова незалежної Української держави сприяє зростанню громадянської активності суспільства. Виявляється це, зокрема, у відновленні історичної пам’яті, національної самосвідомості, у прагненні до самовизначення і самовираження місцевих громад. Міста, села, підприємства, навчальні заклади розробляють свої самоврядні символи – герби, гімни, прапори. У нашому селі місце одного із таких символів, якось мимоволі, почав займати старовинний польський герб, що дістався Мрину від монахів-домініканців, які у 17ст. тут господарювали. Оригінальний геральдичний символ і легенди, що з ним пов’язані, припали до душі мринчанам і у свідомості багатьох односельців він став єдинимі безальтернативним гербом нашого села. | Розбудова незалежної Української держави сприяє зростанню громадянської активності суспільства. Виявляється це, зокрема, у відновленні історичної пам’яті, національної самосвідомості, у прагненні до самовизначення і самовираження місцевих громад. Міста, села, підприємства, навчальні заклади розробляють свої самоврядні символи – герби, гімни, прапори. У нашому селі місце одного із таких символів, якось мимоволі, почав займати старовинний польський герб, що дістався Мрину від монахів-домініканців, які у 17ст. тут господарювали. Оригінальний геральдичний символ і легенди, що з ним пов’язані, припали до душі мринчанам і у свідомості багатьох односельців він став єдинимі безальтернативним гербом нашого села. | ||
Рядок 68: | Рядок 60: | ||
Тому звертаюся зі сторінок районної газети до шановних односельців – однодумців і опонентів, краєзнавців і патріотів, небайдужих і креативних депутатів і членів виконкому Мринської сільської ради – давайте спільно попрацюємо над символікою нашої громади. Переконана, що вона заслуговує на більш яскраве і красномовне самовираження. | Тому звертаюся зі сторінок районної газети до шановних односельців – однодумців і опонентів, краєзнавців і патріотів, небайдужих і креативних депутатів і членів виконкому Мринської сільської ради – давайте спільно попрацюємо над символікою нашої громади. Переконана, що вона заслуговує на більш яскраве і красномовне самовираження. | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− |