Поточна версія |
Ваш текст |
Рядок 1: |
Рядок 1: |
− | [[Файл:Отець Володимир Будник.jpg|міні|Отець Володимир]] | + | '''о. Володимир Будник''' (Будник Володимир Володимирович) — намісник [[Троїцька церква в Носівці|Свято-Троїцької церкви в Носівці]] і керівник [[Свято-Троїцька парафія в Носівці|Свято-Троїцької парафії]] (з 13 березня 2023). |
| | | |
− | '''о. Володимир''' (''Будник Володимир Володимирович'', народився [[7 травня]] [[1972]] в Тернопільській області) — священник Української православної церкви (Православної церкви України), протоієрей, настоятель [[Троїцька церква в Носівці|Свято-Троїцького храму]] в Носівці і керівник [[Свято-Троїцька парафія в Носівці|Свято-Троїцької парафії]] (з [[13 березня]] [[2024]]).
| + | {{Заготовка}} |
− | | |
− | Ніс послух іподиякона (той, хто допомагає владиці при богослужінні) при Свято-Духівському кафедральному соборі в місті Херсоні й водночас готувався до вступу в семінарію.
| |
− | | |
− | Закінчив Одеську духовну семінарію, під час навчання також брав уроки регентства, керував студентським хором.
| |
− | | |
− | Після семінарії поступив у Чернівецький богословський університет, який закінчив 2005 року.
| |
− | | |
− | Десять років був настоятелем сільської Свято-Георгіївської церкви в селі Мала Кардашинка на Херсонщині.
| |
− | | |
− | Був переведений до храму Святого Духа в місті Голій Пристані, займався будівництвом нової споруди храму, разом з матінкою Олександрою організував при храмі недільну школу, створив чоловічий, жіночий й дитячий хори.
| |
− | | |
− | Понад сім місяців зі своєю родиною та парафіянами тепер вже свого неіснуючого, зруйнованого війною храму, провів у російській окупації.
| |
− | | |
− | Від [[13 березня]] [[2024]] — настоятель [[Троїцька церква в Носівці|Свято-Троїцького храму]] в Носівці і керівник [[Свято-Троїцька парафія в Носівці|Свято-Троїцької парафії]].
| |
− |
| |
− | == Собори людських душ ==
| |
− | :''Джерело: фрагмент публікації {{Cite web | url = https://nizhyn.city/blogs/356123/sobori-lyudskih-dush | title = Собори людських душ | publisher = Ніжин.City | author = | date = 24 квітня 2024 }}''
| |
− | | |
− | … Про те, що у майбутньому він буде священнослужителем, отець Володимир знав ще з дитинства. Хлопчик народився у звичайній, але дуже побожній родині на Тернопільщині. Власне, це й не дивно для місцевості, де належність до певної релігії, конкретної конфесії чи релігійного напрямку завжди вважалося нормою, а не винятком, й де православ'я завжди мирно «вживалися» з католицизмом, а в парафіян завжди був вибір куди йти молитися – у церкву, синагогу чи в кірху…
| |
− | | |
− | Зростаючи в атмосфері особливої духовності, батьківської доброти й любові, купаючись у духовному сяйві золотоверхих церков Свято-Почаївської лаври, по закінченню школи з маминого благословення Володимир поїхав на Херсонщину. Після того, як настоятель Свято-Успенського кафедрального собору владика Херсонський і Таврійський Ілларіон рукоположив його на диякона, юнак два роки служив при храмі, паралельно готуючись до вступу в Одеську духовну семінарію. Вступивши туди, юний тернополянин навчався легко й невимушено, був старостою групи. Паралельно з навчанням у семінарії брав уроки регенства (у їхній родині практично всі мали чудовий голос та абсолютний слух) й після того керував студентським хором.
| |
− | | |
− | :''— Ми дуже багато виступали зі своїми духовними концертами в семінарії та поза її стінами, співали у храмах та соборах,- розповідає отець Володимир. – Загалом свою семінарію завжди згадую з теплотою та любов'ю. Адже там я не просто здобував освіту, а й набув неоціненного багажу духовних знань, спілкування з товаришами по навчанню, досвіду проведення церковних служб, проживання разом з монахами у стінах монастирів, участі в різноманітних релігійних, державних заходах тощо.''
| |
− | | |
− | Повернувшись після семінарії на Херсонщину, отець Володимир отримав свій перший приход у селі Мала Кардашинка. Десять років він був настоятелем сільської Свято-Георгіївської церкви, був мудрим і добрим наставником, духівником, який дбав про своїх вірян і вів за собою вірну йому паству.
| |
− | | |
− | На жаль, через трагічну смерть настоятеля храму Святого Духа у Голій Пристані тамтешні віряни залишилися без священника, тому владика прийняв рішення перевести туди отця Володимира. Новий духовний наставник з готовністю взявся опікуватися вірянами, а найголовніше, що тут він почав втілювати в життя свою найголовнішу і найбільше мрію — будівництво нової культової споруди. У церкву рівноапостольного князя Володимира Великого священник вкладав не тільки кошти, сили та вміння, а й часточку власної душі, усі свої мрії про те, щоб і тут, у таврійських степах, як і в них на Тернопільщині, відроджувалася духовність та релігійність, в любові до Бога сповідувалися найкращі християнські традиції та сповідувалися хрещення й причастя, щира віра й покаяння. А звівши стіни, зрозумів, що саме сюди впродовж багатьох років його вело Боже провидіння, саме цей храм перш ніж стати на свій власний духовний шлях він багато разів бачив у своїх давнішніх дитячих снах. Пізніше разом з матінкою Олександрою отець Володимир організував при новому храмі недільну школу, маючи хист до регенства, створив чоловічий, жіночий й дитячий хори.
| |
− | | |
− | :''— Багато людей у нас тоді навернулося до віри, — згадує священик. — Але все зруйнувала війна… — додає з жалем.''
| |
− | | |
− | Немає храму, отого, з дитинства виплеканого отцем Володимиром в думках й затим втіленого ним у реальність. Не лунають у ньому молитви, не чути в ньому церковних піснеспівів. Знищили його окупанти, разом з усіма мріями й світлими думками панотця та його пастви про любов, доброту й милосердя, про все те, що робить людину кращою, підіймає над ницим, буденним у вищі сфери духу… Не для одного покоління диких завойовників гріхом непростимим, неспокутним залишиться ця свята руїна…
| |
− | | |
− | П'ять років тому, що при реставрації голопристанського Святодухівського храму відбилися на склі лики святих на кількох іконах. Недобрим знаком зауважив отець Володимир це знамення Господнє. Витягнувши скло з ликами та взявши його в кіот, священник багато й ревно молився, звертаючись до Всевишнього уберегти місто й людей від усього недоброго, лихого. Коли світом прокотилася хвиля пандемії коронавірусу, від якої померло тоді багато людей, було чимало таких випадків і в їхньому місті, батюшка подумав, що то була найбільша біда. Але ж ні, попереду українців чекало ще одне, ще важче й болючіше випробування — війна. Понад сім місяців батюшка зі своєю родиною та парафіянами тепер вже свого неіснуючого храму місяців провів в окупації не маючи можливості звернутися з молитвою до Господа й своїм духовним словом до своєї пасторської родини власною мовою. Й коли ця можливість з'явилася в отця Володимира вже у носівському Свято-Троїцькому храмі, здавалося, що разом з настоятелем та церковним хором всі янгольські голоси благодатно підносилися аж до неба у сугубій молитві до Всевишнього.
| |
| | | |
| [[Категорія:Священники ПЦУ]] | | [[Категорія:Священники ПЦУ]] |
| [[Категорія:Протоієреї]] | | [[Категорія:Протоієреї]] |
| [[Категорія:Люди Б]] | | [[Категорія:Люди Б]] |